De artsen, verpleegkundigen en medewerkers van AZ Maria Middelares zetten zich dagelijks in om een goede, professionele dienstverlening te verzekeren. Helaas gebeurt het soms toch dat iets niet naar wens verloopt. Wij raden je aan om dit in de eerste plaats rechtstreeks met de betrokken arts/verpleegkundige/medewerker te bespreken. Misschien kunnen zij met een kleine moeite aan je verwachtingen of opmerkingen tegemoet komen, of kan er een misverstand uit de weg worden geruimd. Kun je samen geen oplossing vinden? Meld je graag je bezorgdheid persoonlijk en in vertrouwen? Of weet je niet onmiddellijk bij wie je terecht kan? Wend je dan tot de ombudsdienst.

De ombudsdienst luistert, informeert en adviseert patiënten en hun familie

Wat kan de ombudsdienst doen voor jou?

De ombudsdienst helpt patiënten en hun familie die een vraag hebben, of een probleem ervaren met de dienstverlening van het ziekenhuis of één van zijn medewerkers. De ombudsdienst beluistert je verhaal en probeert samen met jou te zoeken naar een zo gepast mogelijke oplossing voor je melding. De ombudsdienst is neutraal en onpartijdig en heeft een louter bemiddelende opdracht.

Weet dat je ook met complimenten en suggesties bij de ombudsdienst terecht kan. Zo kunnen we wat goed is in stand houden en voortdurend streven naar verbetering.

De ombudsdienst contacteren

Een persoonlijk gesprek is mogelijk, een afspraak maken kan:

Je kan de ombudsdienst contacteren op weekdagen, van 9 – 12 uur en van 14 – 17 uur.

Locatie
Je vindt de ombudsdienst op de tweede verdieping van de westvleugel (gate A, richting verloskwartier) van AZ Maria Middelares Gent.

Huishoudelijk reglement

Wil je meer weten over onze werking? Bekijk hieronder het huishoudelijk reglement van de ombudsdienst.

Patiëntenrechten

Heb je vragen rond patiëntenrechten? Je kan deze hier raadplegen.