
Ombudsdienst
De artsen, verpleegkundigen en medewerkers van AZ Maria Middelares zetten zich dagelijks in om een goede, professionele dienstverlening te verzekeren. Helaas gebeurt het soms toch dat iets niet naar wens verloopt. Wij raden je aan om dit in de eerste plaats rechtstreeks met de betrokken arts/verpleegkundige/medewerker te bespreken. Misschien kunnen zij met een kleine moeite aan je verwachtingen of opmerkingen tegemoet komen, of kan er een misverstand uit de weg worden geruimd.
Kun je samen geen oplossing vinden? Meld je graag je bezorgdheid persoonlijk en in vertrouwen? Of weet je niet onmiddellijk bij wie je terecht kan? Wend je dan tot de ombudsdienst.
De ombudsdienst luistert, informeert en adviseert patiënten en hun familie
Wat kan de ombudsdienst doen voor jou?
Wat kan de ombudsdienst doen voor jou?De ombudsdienst helpt patiënten en hun familie die een vraag hebben, of een probleem ervaren met de dienstverlening van het ziekenhuis of één van zijn medewerkers. De ombudsdienst beluistert je verhaal en probeert samen met jou te zoeken naar een zo gepast mogelijke oplossing voor je melding. De ombudsdienst is neutraal en onpartijdig en heeft een louter bemiddelende opdracht.
Je kan een incident of klacht melden bij de ombudsdienst. Weet dat je ook met complimenten en suggesties bij hen terecht kan. Zo kunnen we wat goed is in stand houden en voortdurend streven naar verbetering.
- Een incident: een onbedoelde gebeurtenis tijdens het zorgproces die tot schade aan de patiënt heeft geleid of kon leiden
- Een klacht: elke vorm van ongenoegen of onvrede die je ervaart n.a.v. een contact met ons ziekenhuis
- Een suggestie: een tip of idee een de kwaliteit van zorg te verbeteren
De ombudsdienst contacteren
De ombudsdienst contacteren
Een persoonlijk gesprek is mogelijk, maak een afspraak:
- Telefonisch via +32 9 246 26 40
- Digitaal via dit formulier
De ombudsdienst is bereikbaar op weekdagen:
- van 9 tot 12 uur
- van 14 tot 17 uur
Behalve op vrijdag.
Locatie
Je vindt de ombudsdienst op de tweede verdieping van de westvleugel (via gate A, richting verloskwartier) van AZ Maria Middelares Gent.
Huishoudelijk reglement ombudsdienst
Huishoudelijk reglement ombudsdienstWil je meer weten over de werking van de ombudsdienst? Bekijk hieronder het huishoudelijk reglement.

Huishoudelijk reglement ombudsdienst
Download