AZ Maria Middelares & AZ Sint-Vincentius Deinze, waarom samen verder? Lees het hier.

MijnZiekenhuis

MijnZiekenhuis
Ook online dicht bij elkaar

Doorheen je traject, of dat nu van korte of lange duur is, willen we je steeds zo goed mogelijk ondersteunen. Naast de fysieke contactmomenten in het ziekenhuis kan je dankzij ons digitaal patiëntenplatform MijnZiekenhuis van eender waar, via computer of smartphone/tablet, een aantal gegevens digitaal raadplegen of invullen.

Wat is MijnZiekenhuis?

  • Beheer je afspraken en andere zaken online
  • Via een beveiligde website of app
  • 24/7 raadpleegbaar

Digitaal patiëntenplatform MijnZiekenhuis

Digitaal patiëntenplatform MijnZiekenhuis

MijnZiekenhuis is ons nieuwe, digitale patiëntenplatform. Het platform is veilig en toegankelijk via de computer, smartphone en tablet. Je kan er je agenda en afsprakenplanner beheren, vragenlijsten invullen, je medische resultaten bekijken en je facturen raadplegen. Ontdek gaandeweg steeds meer mogelijkheden!

Onze doelstelling is je nog beter leren kennen en opvolgen, met het oog op kwaliteitsvolle zorg op maat. Lees ook onze folder hieronder.

Afspraken maken, wijzigen of annuleren

Afspraken maken, wijzigen of annuleren

Online een afspraak maken

In ons ziekenhuis kan je bij heel wat specialismen online een afspraak maken. Afspraken plannen, wijzigen en annuleren kan vlot via het digitaal patiëntenplatform MijnZiekenhuis. Ontdek hieronder hoe je kan inloggen.

Je kan ook telefonisch of online via onze website en afspraak maken (zonder login).

Hoe bereid je je voor op je afspraak?

  • Bereid je hier voor op je consultatie.
  • Lees hier meer om je opname voor te bereiden.

Wat doe je na je afspraak?

Plan indien nodig via MijnZiekenhuis zelf vervolgafspraken in.

Aanmelden bij MijnZiekenhuis

Aanmelden bij MijnZiekenhuis

Aanmelden kan op twee manieren.

Aanmelden via de beveiligde website

  • Klik hieronder op Aanmelden.
  • Volg de instructies op het scherm.
Aanmelden

Aanmelden via de app

  • Installeer de app MijnZiekenhuis op je smartphone. Je vindt deze terug in de Google Play Store of Apple Store.
  • Volg de instructies op het scherm.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Het vroegere afsprakenportaal met login (via het secretariaat van je arts) is geschrapt. Het beheer van je afspraken verloopt voortaan via ons nieuw, digitaal patiëntenplatform MijnZiekenhuis. Je huidige afspraken zullen daarin ook beschikbaar zijn.​

  • Wat is mijn Ziekenhuis? Klik hier.
  • Hoe MijnZiekenhuis gebruiken? Lees hier hoe je kan inloggen.
  • Hulp nodig bij MijnZiekenhuis? ​Vind de contactgegevens in het blauwe kader hieronder.

In uitzonderlijke gevallen lukt het patiënten niet om in te loggen via Itmse.

We stellen deze problemen enkel vast op Apple-toestellen.

De privémodus van je browser uitschakelen lost het probleem doorgaans op. Ontdek via onderstaande knop hoe je dat doet.

Aanmelden als buitenlandse patiënt lukt nog niet, ook niet als je Itsme installeert. Dat komt omdat je als buitenlandse patiënt niet gekend bent in het eHealth-platform van de Belgische overheid.

We werken hiervoor aan een oplossing.

Aanmelden vanuit het buitenland met een Belgische identiteitskaart lukt wel.

Je kan in MijnZiekenhuis inloggen voor een andere persoon (bv. als mantelzorger of ouder van een minderjarig kind tot 15 jaar) indien je bij de overheid (eHealth) wettelijk geregistreerd staat als volmachthouder voor die persoon. Daarvoor moet je - aanvullend op de wettelijke volmacht - ook een (medische) volmacht over deze persoon of personen laten registeren in ons ziekenhuis. Dat kan online via MijnZiekenhuis of bij het secretariaat van je arts in het ziekenhuis.

Opgelet:

  • de eID van kinderen tot zes jaar kan enkel uitgelezen worden in het ziekenhuis omdat hun kids ID nog geen pincode heeft.
  • als ouder van een kind tussen 15 en 18 jaar heb je niet langer automatisch een (medische) volmacht over het dossier van je kind. Mits toestemming van de tiener kan de volmacht opnieuw verleend worden door contact op te nemen met het secretariaat van de arts.

In het ziekenhuis

Hiervoor breng je je eigen identiteitskaart (eID) en de eID, kids ID of ISI+ kaart mee van je kind(eren) of de persoon over wie je een wettelijke volmacht hebt. Houd de pincode van het eID of kids ID bij de hand. Het secretariaat van je arts kan dan het nodige doen.

Online via MijnZiekenhuis

  • Ga naar mijnziekenhuis.be en log in via Itsme.
  • Meld aan 'als burger' en kies voor de passende optie:
    • klik bij 'Voor mijn kind' op de naam van je kind
    • klik bij 'Onder het mandaat van' op de naam van de persoon over wie je een volmacht hebt.
  • Vervolgens heb je een kaartlezer en eID software nodig om de identiteitskaart (eID) of kids ID uit te lezen. Houd de pincode van het eID of kids ID bij de hand.
    • Controleer of de eID software op je computer geïnstalleerd is.
      • Windows: ga naar je startmenu -> instellingen -> apps
      • Apple: open Finder, de apps staan in de zijbalk
    • Heb je de eID software nog niet? Download via onderstaande knop.
  • Lees en doorloop alle stappen op het scherm zorgvuldig om in te loggen.

Lukt het toch niet om in te loggen? Klik op onderstaande links voor meer info:

Om ervoor te zorgen dat je de best mogelijke gebruikerservaring hebt en kunt profiteren van de nieuwste functionaliteiten, raden we aan om regelmatig je app bij te werken naar de laatste versie.

Updates bevatten vaak bugfixes, prestatieverbeteringen en nieuwe functies die je app soepeler laten draaien.

Hoe update ik mijn app in de Apple Store (iOS)?

  • Open de App Store.
  • Tik op je profielsymbool bovenaan het scherm.
  • Scrol om komende updates en bijbehorende versienotities te zien.
  • Tik op 'Werk bij' naast een app om alleen die app bij te werken of tik op 'Werk alle bij'.

Hoe update ik mijn app in de Google Play Store (Android)?

  • Open de Google Play Store-app Google Play.
  • Tik rechtsboven op het profielicoon.
  • Tik op Apps en apparaat beheren.
  • Apps waarvoor een update beschikbaar is, hebben het label update beschikbaar.
  • Tik op updaten.

Je dient bij het gebruik van MijnZiekenhuis telkens in te loggen via Itsme.

Dat is zo om de volgende redenen:

  • sommige gebruikers hebben geen toegangscode op hun smartphone.
  • sommige gebruikers gebruiken een toegangscode die ze delen met derden, van wie ze niet willen dat die hun medische gegevens in MijnZiekenhuis kunnen raadplegen.

Vragen of hulp nodig?

  • Vragen over je afspraak, opname of vragenlijst: bel 09 246 46 46 of neem contact op met het secretariaat van je arts.
  • Vragen over je factuur? Contacteer de dienst facturatie.
  • Hulp nodig bij installatie van de app, toegang tot en gebruik van het patiëntenplatform MijnZiekenhuis: bel 09 246 75 75.

(bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 16 uur).

Mijn gezondheidsresultaten

Mijn gezondheidsresultaten

Wil je na een raadpleging of onderzoek in ons ziekenhuis eenvoudig en veilig je medische resultaten en gegevens raadplegen?

CoZo

Dat kan via het Collaboratief Zorgplatform (CoZo), een digitaal samenwerkingsplatform dat patiënten, zorgverleners en zorginstellingen toelaat om snel en veilig medische gegevens uit te wisselen en te delen.

Via CoZo

Mijngezondheid

Je vindt deze informatie ook terug in het online portaal Mijn Gezondheid, ontwikkeld door de FOD Volksgezondheid en zijn partners, waar je een totaaloverzicht vindt van je gezondheidsgegevens. Meld je rechts bovenaan de pagina aan.

Via Mijn Gezondheid