
MijnMariaMiddelares
Ook online dicht bij elkaar
AZ Maria Middelares is er voor jou. Doorheen je traject, of dat nu van korte of lange duur is, willen we je steeds zo goed mogelijk ondersteunen. Naast de fysieke contactmomenten in het ziekenhuis kan je nu van eender waar, via computer of smartphone/tablet, een aantal gegevens digitaal raadplegen of invullen.
Wat is MijnMariaMiddelares?
Digitaal patiëntenplatform MijnMariaMiddelares
Digitaal patiëntenplatform MijnMariaMiddelaresMet het patiëntenplatform MijnMariaMiddelares staat AZ Maria Middelares digitaal in verbinding met zijn patiënten en gezondheidsbewuste mensen, doorheen hun hele zorg- en gezondheidstraject.
Hou er rekening mee dat in de opstartfase nog niet alle artsen gebruikmaken van het platform. Je kan enkel instappen op vraag van je arts. Indien je arts gebruikmaakt van het platform, zal je dit vernemen bij je volgende raadpleging.
Aanmelden bij MijnMariaMiddelares
Aanmelden bij MijnMariaMiddelares1. Het is belangrijk dat we beschikken over een correct GSM-nummer en e-mailadres. Controleer deze gegevens goed wanneer je je voor je consultatie aanmeldt bij de e-kiosk. Foutje ontdekt? Geef het door aan het infopunt of aan het secretariaat van je arts.
2. (Het secretariaat van) je arts geeft je, wanneer je wil instappen, toegang tot het platform.
3. Je ontvangt een sms die je akkoord bevestigt.
4. Aanmelden kan op twee manieren:
- Je ontvangt gelijktijdig met je sms een e-mail met de boxcode om aan te melden
OF
- Je meldt aan via de applicatie itsme

Aanmelden via de beveiligde website
- Klik hieronder op Aanmelden.
- Volg de instructies op het scherm.
Hulp nodig?
Hulp nodig?Je kan je e-mailadres en je mobiel nummer enkel aanpassen wanneer je zelf fysiek in het ziekenhuis aanwezig bent. Je mag dit vragen aan het secretariaat van de arts bij wie je op raadpleging komt.
Telefonisch kunnen we dit om veiligheidsredenen niet aanpassen.
Tip: controleer steeds op de e-kiosk of je e-mailadres en mobiel nummer nog steeds correct zijn.
Is het nummer 8810 of 8850 misschien geblokkeerd op jouw toestel?
iOS
In bijgevoegde handleiding kan je nakijken welke instellingen mogelijk voor problemen kunnen zorgen.

Handleiding IOS
DownloadAndroid:
- Ga naar de sms-toepassing en controleer of de spamfilter is geactiveerd door menu of 3 punt pictogram te selecteren in de rechterbovenhoek van het scherm > Instellingen > Spamfilter > als deze functie is geactiveerd.
- Ga naar "Telefooninstellingen" > "Apps" > selecteer de applicatie waarvan je berichten wil ontvangen en zorg ervoor dat Meldingen ontvangen is ingeschakeld.
- Als je geen berichten ontvangt wanneer de telefoon is vergrendeld, ga dan naar Telefooninstellingen -> Apparaat -> Geluiden en meldingen -> Wanneer de telefoon is vergrendeld -> Stel in op: Toon alle inhoud.
- Zorg ervoor dat geen enkele applicatie van derden die op de telefoon is geïnstalleerd, berichten kan tegenhouden.
- Oplossing niet gevonden? Contacteer je mobiele netwerkprovider.
Vanaf nu kan je ook inloggen via eHealth (eID/itsme). Je kan dat zowel via de website mijn.mariamiddelares.be als met de app ‘mijnmariamiddelares’, als je hiervoor al je akkoord hebt gegeven.
Toch nog problemen met inloggen in de app?
- Kijk na of je de laatste versie van de app hebt op je telefoon (minimaal versie 2.3.2 of hoger). Indien je in je instellingen van je smartphone hebt ingesteld dat je geen automatische updates toelaat voor je apps, dien je de app MijnMariaMiddelares opnieuw te installeren.
- Het kan ook zijn dat je rijksregisternummer nog niet gekend is in je elektronisch patiëntendossier. Je kan je rijksregisternummer enkel laten toevoegen wanneer je zelf fysiek in het ziekenhuis aanwezig bent. Je kan dit vragen aan het secretariaat van de arts bij wie je op raadpleging komt. Telefonisch kunnen we dit om veiligheidsredenen niet aanpassen. Je kan in tussentijd je wel aanmelden via je boxcode, als je hiervoor je akkoord hebt gegeven.
Indien je op je telefoon je touchID of faceID en wachtwoord hebt uitgeschakeld (al of niet tijdelijk) dan adviseren we je bij aanmelden om in de app een persoonlijke code te gebruiken. Deze optie kan je activeren na het aanmelden via boxcode of itsme.
Heb je een andere vraag over het digitaal patiëntenplatform MijnMariaMiddelares?
Neem dan contact op met de helpdesk via 09 246 75 75 (bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 9 tot 16 uur).
Heb je een vraag die niet over het patiëntenplatform gaat?
Dan kan je terecht op 09 246 46 46.
Mijn gezondheidsresultaten
Mijn gezondheidsresultatenWil je na een raadpleging of onderzoek in ons ziekenhuis eenvoudig en veilig je medische resultaten en gegevens raadplegen?

CoZo
Dat kan via het Collaboratief Zorgplatform (CoZo), een digitaal samenwerkingsplatform dat patiënten, zorgverleners en zorginstellingen toelaat om snel en veilig medische gegevens uit te wisselen en te delen.

Mijngezondheid
Je vindt deze informatie ook terug in het online portaal Mijn Gezondheid, ontwikkeld door de FOD Volksgezondheid en zijn partners, waar je een totaaloverzicht vindt van je gezondheidsgegevens. Meld je rechts bovenaan de pagina aan.