Algemeen jaarverslag: een terugblik op 2022

St Vincent General Hospital in Deinze

2022 was opnieuw een dynamisch jaar voor AZ Sint-Vincentius Deinze. Een frisse wind waait onze richting uit met de aankondiging van de opschaling van de personele unie met AZ Maria Middelares naar één vzw. Samen groeien we richting één entiteit die beide ziekenhuizen zal versterken, kwaliteitsvolle zorg voor de patiënten garandeert en ontwikkelen ontplooiingskansen voor medewerkers en artsen voorop stelt.

Die groei voelden we aan verschillende projecten waarmee we investeren in de toekomst. Zo werd het zorgaanbod in ons ziekenhuis sterk uitgebreid met onder andere de komst van de MAKO- en Da Vinci-robot in het operatiekwartier enerzijds, en een nieuwe afdeling acute geriatrie en ambulante revalidatie anderzijds. Het streven naar kwaliteitsvolle zorg staat daarbij steeds voorop, iets wat ook de auditoren van Qualicor Europe niet is ontgaan: onze inspanningen werden beloond met een hoge score en een heraccreditatie op het vlak van kwaliteit en patiëntveiligheid.

Ontdek nog meer realisaties van 2022 in het algemeen jaarverslag hieronder.